Πώς να κάνω το παιδί μου να διαβάσει το Σαββατοκύριακο





Τα περισσότερα παιδιά το Σαββατοκύριακο αποστασιοποιούνται από το διάβασμα. 


Ποια θα μπορούσε να είναι η λύση στον εβδομαδιαίο αυτόν αγώνα; Στο άρθρο αυτό θα αναφέρουμε εννέα τρόπους, οι οποία είτε μεμονωμένα, είτε συνδυαστικά, αποδίδουν τα μέγιστα. 


📚Φτιάξτε ένα πρόγραμμα πιο ευέλικτο από αυτό της εβδομάδας. Δε χρειάζεται το παιδί να υπερφορτωθεί με διάβασμα το οποίο για παράδειγμα αφορά μαθήματα της  Παρασκευής. Εντοπίστε ποια μαθήματα σχολικά και εξωσχολικά έχει τις πρώτες τρεις ημέρες της εβδομάδας και εστιαστε σε αυτά. Ρυθμίστε σε αντίστοιχη κλίμακα και τις ωρες διαβάσματος. 

📚Οριστε την ύλη. Αν επιθυμείτε να κάνει το παιδί μια επανάληψη, συγκεκριμενοποιείστε σε τι θέλετε να την κάνει. Απόφυγε εκφράσεις όπως, «Διάβασε αρχαία ή μαθηματικά». Θα ήταν δηλαδή προτιμότερο από το να αφήσετε αόριστο το τί πρέπει να διαβάσει, να το καθορίσετε από πριν. Επίσης διακρίνετε τα στάδια μελέτης, δηλαδή την πρώτη ανάγνωση από την ανάγνωση κατανόησης και την εντύπωση της θεωρίας από την επίλυση των ασκήσεων. 

📚Αποφύγετε την προστακτική. Καλύτερα θα ήταν να προσεγγίσετε το παιδί λέγοντας «Μήπως να κοιτάξουμε τί θα μπορούσαμε να διαβάσουμε ξανά;». Είναι πιο προτρεπτικός ο λόγος σας και φαίνεται η διάθεση για συμπαράσταση και αρωγή. 

📚Δοκιμάστε τον κανόνα των δέκα λεπτών. Δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να διαβάσει το μάθημα του για δέκα λεπτά. Έπειτα αν θέλει ας το αφήσει. Συνήθως τα παιδιά απορροφούνται και συνεχίζουν το διάβασμα τους. 

📚Σημειώστε την πρόοδο του παιδιού μέσω προσωποποιημένου πίνακα ή ακόμα και εφαρμογών στο κινητό σας, όπως το goal tracker. Δημιουργήστε έναν πίνακα στο δωμάτιο του παιδιού στον οποίο θα καταγράφετε ή θα «τικαρετε» (μπορείτε ακόμα και για μικρότερες ηλικίες να επιλέξετε τα αυτοκόλλητα) τη θέληση του για διάβασμα, την επιμονή, την υπομονή και την απόδοση του. 

📚Επιβραβεύστε το παιδί. Οριστε στον παραπάνω πίνακα ένα σημείο «κορυφή» για κάθε εβδομάδα. Μόλις συμπληρωθεί το σημείο αυτό, επιλέξτε να το επιβραβεύσετε με κάτι που να το ευχαριστεί. Μικρή σημείωση· μην συμπληρώνετε κάθε εβδομάδα όλον τον πίνακα. Αφήστε μια εβδομάδα τον μήνα σε σημείο χαμηλότερο, αφενός για να εντείνεστε την προσπάθεια του και να πετύχετε βελτίωση, αφετέρου για να εκτιμήσει την επιβράβευση.

📚Δώστε στο παιδί τον πρώτο λόγο. Μη φτιάξετε ένα πρόγραμμα και του το παρουσιάσετε απλώς. Μην εμφανίσετε τον «πίνακα προόδου», ξαφνικά. Μην αποφασίσετε εσείς ποια είναι η ώρα της μελέτης. Τουλάχιστον όχι με άμεσο τρόπο. Επιτρέψτε στο παιδί να διαμορφώσει το πρόγραμμα διαβάσματος του, να χρωματίσει τον «πίνακα προόδου» και να ρυθμίσει τις προτεραιότητες του. 

📚Γίνετε εσείς το παράδειγμα. Επιστημονικές έρευνες και γενετιστές εδώ και χρόνια έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά μιμούνται -σε απόλυτο ή μερικό βαθμό- τους γονείς. Αυτήν την τάση τους καλείστε να «εκμεταλλευτείτε» προκειμένου να εμφυσήσετε σε αυτά την αυτοπειθαρχία, την εγκράτεια, την επιμονή, την στοχοπροσήλωση, την συστηματικότητα. 

📚Αξιοποιείστε την «ατελή δράση». Είναι μια μέθοδος σύμφωνα με την οποία ο γονιός ξεκινάει να διαβάζει παρέα με το παιδί και σταδιακά απομακρύνεται. Μείνετε δίπλα στο παιδι, να το καθοδηγήσετε, να λύσετε τις απορίες του και βαθμιαία με διακριτικότητα απομακρυνθείτε. 


Και μην ξεχνάτε να υπενθυμίζετε στα παιδιά σας πως «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν σήμερα...», Malcolm X






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΝΤΑΞΗ: Αρχαία-Γυμνάσιο

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ

Η δοτική στα Νέα Ελληνικά