Πολλές φορές στη ζωή μας έχουμε κληθεί να ανταπεξέλθουμε σε καταστάσεις κοπιώδεις και πνευματικά κοστοβόρες. Να περατώσουμε μεγάλο όγκο δουλειάς ή / και να αποστηθίσουμε πληθώρα πληροφοριών.Αντιμέτωποι λοιπόν με την πρόκληση αυτή αναζητούμε μεθόδους διευκόλυνσης. Στο σημείο λοιπόν αυτό θα σου απαριθμήσω ορισμένα TIPS προκειμένου να οργανώσεις τη "μελέτη" σου καλύτερα και να στοχεύσεις στη μέγιστη αποδοτικότητα.
ΤΙP 1: Λειτούργησε με σχεδιάγραμμα.
Έρευνες έχουν αποδείξει πως το να οργανώνουμε σχεδιαγραμματικά το πρόγραμμα της εργασίας μας, τις πληροφορίες που πρέπει να απομνημονεύσουμε ή να παρουσιάσουμε, και ιδίως τα σχολικά/πανεπιστημιακά μαθήματα αποδίδει τα μέγιστα. Φυσικά όταν μιλάμε για σχεδιάγραμμα αναφερόμαστε στην καταγραφή των πλέον αδρών γραμμών του ζητήματος που μας απασχολεί. Σχεδιάγραμμα μπορεί να θεωρηθεί η οργάνωση με βελάκια, με bullets, με αριθμούς, με γραμμικά σχέδια ή εν πάση περιπτώσει η όποια λογικά ρέουσα δομή που εστιάζει στα κεντρικά σημεία.
TIP 2: Επίλεξε τους μνημοτεχνικούς κανόνες.
Μνημοτεχνική είναι η μέθοδος αυτή που επιτρέπει στο νου να ανασύρει πληροφοριακό υλικό ανακαλούμενο κάποιο τέχνασμα. Ορισμένα από αυτά είναι η δημιουργία ακροστιχίδας με τα αρχικά των όρων που πρέπει να ανακληθούν, η αλφαβητική τοποθέτησή τους, ή δημιουργία νέων λέξεων από τα αρχικά, ο σχηματισμός υπαρχουσών λέξεων από τα αρχικά γράμματα, ο συνδυασμός συχνά ανακαλούμενων λέξεων με όρους "άπαξ" κ.ο.κ
TIP 3: Προτίμησε τα post it ή αλλιώς "Κόλλα το"
Όσα ενδεχομένως είναι τα σημαντικά ή ακόμα και όσα σε δυσκολεύουν αρκετά μπορείς να τα καταγράψεις σε χαρτάκια και να τα κολλήσεις στο γραφείο ή τον περιβάλλοντα προσωπικό σου χώρο. Δημιούργησε έναν χάρτη σκέψης ώστε κάθε φορά που ανασηκώνεις το βλέμμα να στρέφεσαι προς μια πληροφορία.
ΤΙΡ 4: Εντόπισε τον μαθησιακό σου τύπο
Και τί εννοώ με αυτό; Θα σου πω αμέσως. Υπάρχουν οι εξής κατηγορίες:
- ο οπτικός τύπος, ο οποίος αντιλαμβάνεται μια πληροφορία καλύτερα όταν την διαβάσει
- ο ακουστικός τύπος, ο οποίος επεξεργάζεται μια πληροφορία καλύτερα όταν την ακούει
- ο "γραπτός" -καταχρηστικά- τύπος, ο οποίος αποδέχεται μια πληροφορία καλύτερα όταν την καταγράψει ο ίδιος
- ο συνδυασμός δύο απο τα παραπάνω όπως πχ οπτικοακουστικός τύπος
Αφού λοιπόν εντοπίσεις τί τύπος είσαι, ξεκίνα να εργάζεσαι κατά τον τρόπο που σου υπαγορεύει αυτή η "κατηγορία". Μπορεί ανα περιόδους να μεταπηδάς απο τη μία στην άλλη, να απορρίπτεις κάποια που προηγουμένως σε διευκόλυνε ή να ενστερνίζεσαι εκείνη που θεωρούσες ότι είναι εκ διαμέτρου αντίθετη απο σένα.
ΤΙΡ 4: Περπάτα
Έχει αποδειχθεί ότι όσοι περπατάνε κατά τη διάρκεια απομνημόνευσης πληροφοριών ή επανάληψής τους βελτιώνουν την απόδοσή τους κατά 60%. Αυτό συμβαίνει διότι ενεργοποιείται και το δεξί αλλά και το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου και η αποδοτικότητα εκτινάσσεται.
ΤΙΡ 5: Γίνε ο δάσκαλος του εαυτού σου.
Πολλές φορές μας βοηθάει να διδάσκουμε τον ίδιο τον εαυτό μας. Διάβασε μια φορά προσεκτικά το υλικό που έχεις στη διάθεσή σου, οργάνωσέ το σωστά και στη συνέχεια δίδαξέ το στον ίδιο τον εαυτό σου. Τοποθέτησε εικονικά απέναντί σου μια καρέκλα και προσποιήσου ότι διδάσκεις το μάθημα σε κάποιον. Αυτός ο κάποιος είναι ο εαυτός σου. Πίστεψέ με, όσο παράλογο και να ακούγεται άλλο τόσο αποτελεσματικό είναι.
Αυτά τα πέντε μικρά αλλά θαυματουργά TIPS είναι το κλειδί για την επιτυχία και την αναζωπύρωση της αποδοτικής σου δεινότητας. Σε αποχαιρετώ με μια ρήση του Μartin Fischer "Γνώση είναι η διαδικασία κατά την οποία συσσωρεύεις στοιχεία. Σοφία είναι η απλοποίησή τους."
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου